REKLAM

lördag 26 november 2011

Gangsterkriget i Södertälje - ”ursvenskt är endast barbariet…”

Statsrådsberedningen                     

v g diarieför och meddela dnr tack

Statsminister Fredrik Reinfeldt

Ämne: Gangsterkriget i Södertälje - ”ursvenskt är endast barbariet…”
Under Er Eriksgata 2006 valde Ni att avlägga ett besök i Södertälje. I Ronna – av alla platser – dömde Ni ut Sverige och svenska folket med orden ”ursvenskt är endast barbariet”.
Fem år senare pågår nu en av de mest omfattande rättegångarna i svensk kriminalhistoria.  17 invandrare är misstänkta för avrättningen av bröderna Eddie och Yaacoub Moussa Sammanlagt avlossades 39 skott mot bröderna.
 Dubbelmordet var enligt Södertäljepolisen ett led i det gangsterkrig om makten över den kriminella marknaden. Detta gangsterkrig mellan ”Södertäljenätverket” och bl. a det rivaliserande och likaså mångkriminella gänget ”X-team” har tillåtits pågå i åratal, eftersom det förmodligen varit ”främlingsfientligt” och ”rasistiskt” att sätta stopp för deras maffiametoder.  Den importerade kriminella verksamheten omfattar bl. a mord, misshandel, grov utpressning av företagare, människorov, skuldindrivning, narkotikahandel, illegal spelverksamhet, olaga vapeninnehav etc etc etc.

Ursvenskt är endast barbariet” – var det inte så Ni sade, hr Reinfeldt?
Det moderata oppositionsborgarrådet och ordföranden i polisnämnden i Södertälje Marita Lärnedstad och flera andra politiker utsätts för ständiga hot. Innan de sätter sig i sina bilar måste de t ex kolla att hjulbultarna inte är urskruvade.  Lärnestad tvingades flytta från sin villa till lägenhet eftersom ”det blev för otryggt att bo i markplanet.”  Även andre vice ordföranden i socialnämnden Ann-Marie Larsson (m) vittnade den 23 november i DN om en vardag fylld av hot.” Jag tittar alltid på bilen innan jag sätter mig i den, undviker att gå ensam genom tunnlar, tänker på hur det ser ut runtomkring och ser mig över axeln.
Som sagt: ”ursvenskt är endast barbariet.”
Ingen av de företagare I Ronna som DN besökte ville framträda med namn och bild. De allra flesta ville ö h t inte prata med DN:s reporter.   Ursvenskt är endast barbariet..:”
Jag föreslår att Ni ber svenska folket om ursäkt för de ord Ni fällde i Ronna 2006!

Utan all respekt
ISM

PS Jag har ännu inte fått dnr nr på de tre brev jag skrev till statsministern i december 2006 på ämnet "Ursvenskt är endast barbariet". Jag vill gärna veta när kan jag förvänta mig att få detta dnr nr? Om ni inte hittar breven skickar jag dem gärna i repris! DS
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar