fredag 17 mars 2017

SVT ljuger och hatar kundkontakt



Journalisten, som "återkommer 22 mars" skriver gärna vitt och brett om SVTs egna åsikter/"fakta" i artiklar som blandas med lögner som ingen på redaktionen kan eller vill förklara.

Kollegorna hänvisar till aktuell journalist som skrivit artiklarna om hur man lär sig källkritik och vilken rysk desinformation som härjar i Sverige just nu men när man söker henne är hon är "ledig", beroende på vem som ringer, och alltså inte mottaglig för dialog med licensbetalarna gällande ev. felaktigheter i hennes artiklar.


De flesta känner väl till Granskning Sveriges samtal med Ulf Johansson där Ulf talar om att han ungefär ger blanka sjutton i källkritik och att GS är opålitliga.

Några privatpersoner ville kolla hur det stod till med källkritiken, sanningshalten och trovärdigheten till artikeln om anonyme "Mohammad" i Rinkeby och hans uttalande om att ryssen erbjudit honom 400kr för att visa lite "action" framför kameran
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/det...

Men ingen får komma förbi växelvakten som ansvarig journalist gömmer sig bakom.
Detta är alltså hur SVT och dess medarbetare behandlar sina betalande kunder. Vilket annat företag skulle kunna bete sig likadant utan att gå i konkurs?


Nedan följer exempel på svensk desinformation som sprids på bekostnad av licensbetalarnas pengar:


"Att vara i ständig dialog med vår publik är en förutsättning för att vi ska kunna fullfölja vårt uppdrag - idag och i framtiden."
http://www.svt.se/omsvt/fakta/var-his...


" För att förtjäna ert förtroende måste vi göra ett bra jobb, till delar ett ännu bättre jobb än vad vi gör idag."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar