REKLAM

torsdag 27 april 2017

Intelligenta människor har färre vänner, och här är anledningen...



Jag tror att det här stämmer ganska bra eftersom intelligenta människor är tänkare och det går inte att tänka samtidigt som man umgås med folk som bara vill kallprata. Man ses som en tråkmåns, och i värsta fall blir man attackerad av de allra dummaste, som i sitt eget ego anser sig vara smarta nog att anfalla den som hellre tänker än umgås.

Jag har egna erfarenheter av detta. Jag trivs bäst för mig själv och jag hämtar energi inifrån mig själv, medan andra hämtar energi från varandra. Jag är introvert, vilket jag tolkat som individualist.

Nu har jag förstått att det inte är samma sak att vara individualist och introvert. Individualisten är en egoist och på intet sätt introvert. Han är istället utåtriktad och ser aldrig helheten som den introverte gör. Det här är väldigt intressant för det kan finnas många nationalister som också är introverta, d.v.s. tänkare.




Ofta kan det bli så att man samlar på sig ovänner eftersom de tröga alltid ska slå ner på andra och är stolta över det.

Det kan i sin tur leda till att man tror att det är något fel på en eftersom man inte har så många vänner, eller likt mig själv nästan aldrig har vänner, men om man inser att introverta människor är både annorlunda och bättre än andra så behöver man inte anklaga sig själv och tro att det är något fel på en.

Tycker du om att stå i centrum och tala inför många människor eller föredrar du ett djupare samtal med en person åt gången? Båda delarna säger något om huruvida du är en introvert eller en extrovert person. 

De flesta av oss har drag av både den introverta och den extroverta personlighetstypen, men den ena eller andra sidan överväger. Svara på de 29 frågorna i testet och bli klokare på vilken personlighetstyp du är. Gör testet här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar