söndag 23 april 2017

LÅTOM OSS BEDJA FÖR ZLATAN




Det är med stor bedrövelse och förfäran jag läser att Zlatan, vårt lands hopp och framtid, kanske är borta ett helt år från fotbollen och än värre, hans fotbollskarriär är kanske över för all framtid.

Jag törs inte tänka på hur det skall gå för landet om detta kanske blir verklighet. Men framför allt så tänker jag på hans familj. Hur skall dom klara sig framöver nu när inkomsterna kanske drastiskt sänks. Familjen har ju varit vana vid inkomster på ca två miljoner i veckan från fotbollen. När familjen bodde i Paris så läste jag i en tidning att man betalade 282 000 kr i månaden i hyra för lägenheten i Paris mest fashionabla kvarter. Jag bävar för tanken att familjen kanske t.o.m. får flytta tillbaka till Malmö och bosätta sig i Rosengård i en trerums MKB - lägenhet. 



Vi har ju nyligen kunnat läsa om garagebränderna just i Rosengård där ca 200 bilar blev förstörda och naturligtvis så tänker jag på vad som skall hända med Zlatans Ferrari och Lamborghinibilar när dom står i ett sådant garage.

Zlatan, om du läser detta så hör av dig för jag är villig att parkera min egen cabbe och familjens kombibil på gatan för att kunna ge plats åt två av dina bilar i mitt dubbelgarage. Med tanke på att du nu kommer att få det ekonomiskt kärvt så behöver du naturligtvis inte betala något för detta. Nu när du drabbats av denna olycka så är detta det minsta jag kan göra som tack för allt det du har offrat för Sverige.

Jag vill också här föreslå att vi alla här i landet oberoende var vi befinner oss i morgon kl 12.00 ställer oss på knäna och ber en bön för vår store hjälte. För att understryka allvaret i detta så borde samtliga kyrkklockor vid samma tidpunkt även ringa i sina klockor.



I en nära framtid så borde man ju också sätta igång med en insamling till familjen och detta behöver inte enbart innefatta ekonomiska gåvor utan även bestå av t ex avlagda och urvuxna barnkläder till Zlatans båda söner.

Och nu tillbaka till verkligheten och vad jag tycker om denna förbannade arroganta Rosengårdsdiva som tydligen har glömt tiden då han behövde stjäla cyklar för att kunna ta sig till träningarna och varifrån han härstammar innan han kunde lägga sig till med sina översittarfasoner både på plan och utanför denna.

Vad mig beträffar så får dom gärna amputera båda hans ben i höjd med knäna så att han befrias från sin meningslösa sysselsättning att jaga efter en boll på en gräsmatta tillsammans med likaledes 22 (eller hur många dom nu är) mer eller mindre lågt begåvade individer.

Hur man kan betala summor som t ex 150 sjuksköterskor tjänar i månaden till denna totalt obildade varelse varje månad för vad han gör är för mig helt obegripligt.

Lika obegripligt är det hur folk kan gå och se på när han jagar efter en boll och för detta betala stora summor och vråla sig hesa för detta. Dessa personer representerar inget annat än den optimala dumheten.



Som sagt, låtom oss be en bön för att vi har sett Zlatan för sista gången på en fotbollsplan samt att vi slipper höra hans enfaldiga språkbruk i olika intervjuer hädanefter.


Sandor Herold, Malmö



1 kommentar: