fredag 28 april 2017

Västvärldens ledare tävlar nu om att vara dummare än till och med Löfven, och det är inte lite!



Politiska ledare har alltid velat framhäva sig och vara bättre än sina kollegor i andra länder, men det här går i absurdum för nu har det blivit modernt att vara så dum i huvudet som möjligt. Det är som på en skolgård i en konstig dröm. Så här kan det låta:

Jag är dum i huvudet, det är jag!

Nä, för det är jag som är!

Jag är dummare än dig, så det så!

Men jag är ännu dummare, för jag är dummast av alla dumma i hela vääärlden. Ingen kan vara dummare än jag...

Så kan det låta bland förkrigstidens (tredje världskriget) politiker idag. De tycks stoltsera med att vara så urlöjliga som möjligt. Det började med Mona Sahlin, en fjanta från Norrland som snabbt lade sig till med Stockholmsdialekt och lät som en Söderböna, eller Syderbyna, som det heter bland dem som har den grövsta dialekten.

Därefter kom en annan norrlänning med namnet Stefan Löfven och körde upp fingret i luften, för det ser modernt ut och dessutom har han sett både islamister och sionister göra så det måste även han härma. Han vet inte varför dessa orientaler gör så men det ser i hans ögon tufft ut och det räcker.

Kan man bli dummare?

Tävlingen går vidare och nu har Österrikes president kommit på ett sätt att bli världens Clown, vilket inte blir så lätt nu efter att Trump har visat sitt janusansikte, men han gör ett försök och säger att nu måste alla bära slöja i solidaritet med muslimerna.

APPLÅD!

Han tror att de svarta sopsäckar han ser på stan är någon sorts sorgdräkt eftersom den är svart (på sätt och vis kan man nog se det som så med tanke på vad dessa kvinnor fått utstå) och nu ska alla visa solidaritet med muhammedanpacket och själva klä sig i säck och aska... men tävlingen tycks fortsätta i all evighet tills folk spärrar in dårarna där de hör hemma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar